Makro na podbarveny text

Petr Brezina petr-brezina at volny.cz
Mon Feb 28 19:38:10 CET 2005

Ad Zdenek Wagner, 28. 2. 2005, 12:17:46
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

> Pokud se ma podbarvit hladky text bez exponentu a indexu, kde bude pevna
> hodnota \baselineskip, pak je skutecne nejlepsi pouziti virtualniho
> fontu,
> coz tu jiz bylo nekym navrzeno.
>
> Ve Zpravodaji c. 1/2004 vysel muj clanek "Anatomie virtualnich fontu".
> Jako jeden priklad uvadim podtrzeny font. Uplne stejne lze udelat font s
> barevnym pozadim, jen misto podtrhavaci linky se da barevny obdelnik. Pak
> jeste musite obarvit mezeru, coz se da udelat stejne, jako jsem
> podtrhaval
> [...]

Prave tento clanek jsem mel na mysli, kdyz jsem v sobotu formuloval
svuj navrh. Bohuzel "uplne stene" jako podtrzeny font to udelat nejde,
nebot v takovem pripade by se kousky pismen nevytiskly, protoze by je
prekryla podbarvovaci plocha nasledujiciho pismene; predevsim by
k tomu doslo u kurzivy, kde pismena precuhuji ze sveho boxu, a v miste
zapornych implicitnich kernu. Proto jsem navrhoval "dvoupruchodove"
reseni. Nicmene postup, ktery navrhuje Ladislav Bitto, se mi libi
mnohem vice.

S pozdravem

Petr Brezina