ceske formaty v TeX Live

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Feb 24 17:38:06 CET 2005

On Thu, 24 Feb 2005, Vit Zyka wrote:

> No, ne tak docela:
> - soubory se nemusi (v TeX Live) vytvaret, neb existuji.
> - ono se v nich nenastavuje jen \pdfoutput, ale inicializuje se nekolik
> dalsich parametru. Zrusilo se totiz nacitani souboru pdftex.cfg pri
> startu pdftexu a vse se nyni da (musi) nastavit pomoci pdftex primitiv.
> Vcetne natahovani *.map souboru. Toto nastaveni nyni muze byt soucasti
> formatu nebo muze byt provadeno za behu. Take se odstranila
> nekonzistentni syntaxe pdftex.cfg. Oboji je urcite krok spravnym smerem.
> Pri vystupu do DVI se naopak nektera pdftex primitiva definuji na
> [...]

Ta zavislost formatu csplain a pdfcsplain na externich souborech se mi
vubec nelibi. Nevim, kdo je za obsah toho souboru zodpovedny a zda
deklaroval zaruku stability toho souboru a odstineni pripadnych novych
rysu novych verzi PDFTeXu od problematiky beznych maker. Ale asi se neda
nic delat a spolehnout se na ten soubor musi.

Navrhuji tedy \inputovat pdftexconfig.tex, pokud existuje (aby to
fungovalo i na starych instalacich pdfTeXu). Je tu jeste riziko, ze nam ho
borci nekdy v budoucnu prejmenuji a zase to prestane fungovat.

Jeste bychom mohli rozmyslet konsekvence volby poradi:

bud:   \pdfoutput=1 \softinput pdftexconfig.tex
nebo:  \softinput pdftexconfig.tex \pdfoutput=1

Smysl souboru pdftex-dvi.tex moc nechapu. Radeji bych zde definoval
\pdfoutput=0 \let\oripdfoutput=\pdfoutout \let\pdfoutput=\undefined
rucne, aby fungoval test v dokumentu: \ifx\pdfoutput\undefined, ale
na obsah externiho souboru bych se v tomto pripade nespoleghal.

Nejake dalsi navrhy?

Zdravim

Petr Olsak