ceske formaty v TeX Live

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Feb 23 17:43:59 CET 2005

On Wed, 16 Feb 2005, Vit Zyka wrote:

> Zdravicko Petre a ostatni,
>
> narazil jsem na drobnou zaludnost s formaty pdfcsplain a pdfcslatex v
> instalaci TeXLive 2004. Snad se nemylim, ze stale udrzujes cstex a s nim
> i soubory csplain.ini a cslatex.ini.
>
> V dusledku sdruzeni binarek tex a pdftex je vhodne, aby rozliseni
> vystupu (DVIxPDF) bylo obsazeno ve formatu pomoci prepinace \pdfoutput=0
> resp. 1. Jinak se spustenim csplain i pdfcsplain a cslatex a pdfcslatex
> vzdy ziska DVI vystup. To je jednak nelogicke a jednak zpetne
> nekompatibilni. Navrhuji proto oba soubory pozmenit ci zdvojit.
> [...]

Napada me pridat do csplain.ini tesne pred \dump nasledujici kod:

\ifx\pdfoutput\undefined \else
   \pdfoutput=0
   \def\tmpa{\pdfcsplain}
   \expandafter\def\expandafter\tmpb\expandafter{\csname\jobname\endcsname}
   \ifx\tmpa\tmpb %% PDFTeX with PDF output
      \message {jobname=pdfcsplain, PDF output initialised}
      \pdfoutput=1
   \fi
\let\tmpa=\undefined \let\tmpb=\undefined
\fi

Vzhledem k tomu, ze se podle dokumentu cstexman vytvari pdfcsplain.fmt
prikazem pdftex -ini -fmt pdfcsplain csplain.ini,
melo by to fungovat na instalacich, kde jsou binarky rozliseny a na
instalacich, kde je jedina binarka pdftex. Nebo se snad mylim?

Ptam se, protoze to nemam zcela rozmyslene. Nemam jistotu, zda jsem
neazpomnel na nejakou zaludnost.

Analogicky kod bych vlozil do cslatex.ini. Zakladat nove soubory
pdftex-dvi.tex ci podobne mi pro tento pripad pripada nadbytecne.

Zdravim

Petr Olsak