Presnost v latexu?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Feb 21 11:13:27 CET 2005

On Mon, 21 Feb 2005, Ladislav Bitto wrote:

> Dobry den,

> ked date hrubku ciary trebars na 4mm zistite, ze posunie to presne
> o polovicu hrubky. Alebo skuste vykreslit 5-6 \line{1,1}{50}
> s milimetrovym posuvom do lava (niektore s tych ciar nebudu rovne).

> Vo Vasom zadani asi nie je chyba. Ja som kreslil s \begin{picture}
> vela obrazkov. Pouzival som aj \emline, co davalo tiez nepresne
> vysledky.

Jeste bych doplnil, ze \line v prostredi picture je mysleno pro vystupni
zarizeni, ktera vubec nepodporuji grafiku. Resi se to pomoci specialnich
fontu, takze mate k dispozici jenom nekolik ruznych smernic. Nemuzete ani
prilis ovlivnovat silu cary, protoze to ve fontu neni. Ani rozliseni
monitoru neni moc velke, takze nemuzete pocitat s velkou presnosti kresby.
Makro \emline je flexibilnejsi, protoze je reseno az v ovladaci DVI, ale
opet je urceno pro zarizeni bez podpory grafiky. doporucil bych PSTricks,
pripadne METAFONT nebo METAPOST nebo nadstavbu MFPic, pro diagramy tex
XYPic (a radu jinych).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz