Presnost v latexu?

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Mon Feb 21 08:36:45 CET 2005

Dobry den,

On Sun, 20 Feb 2005, Petr Ruzicka wrote:

> [...]
>
> Mam jednoduchy priklad uziti grafiky v LaTeXu:
>
> \begin{document}
> \begin{picture}(100,100)
> \put(0,0){\framebox(20,20)}
> \put(0,0){\line(0,1){50}}
> \end{picture}
> \end{document}
>
> Pokud se podivam na vysledne dvi (po prekladu pomoci cslatex) tak je
> jasne videt, ze ctverec a usecka se navzajem neprekryvaji. Oba vsak maji
> pocatecni body v (0,0) a meli by se prekryvat (prohlizim pomoci kdvi).
> Vse jde samozrejme vyresit posunem ctverce o nepatrnou hodnotu doprava -

ked date hrubku ciary trebars na 4mm zistite, ze posunie to presne
o polovicu hrubky. Alebo skuste vykreslit 5-6 \line{1,1}{50}
s milimetrovym posuvom do lava (niektore s tych ciar nebudu rovne).

> Pravdepodobne je nekde chyba v mem zadani... muze mi nekdo poradit jak
> dosahnot pozadovane presnosti?

Vo Vasom zadani asi nie je chyba. Ja som kreslil s \begin{picture}
vela obrazkov. Pouzival som aj \emline, co davalo tiez nepresne
vysledky.

Uz davno (o METAPOSTe som este nevedel) som si vytvoril graficky balik,
s ktorym si kreslym ciary (a ostatne objekty) v PS a iba text tam davam
cez \begin{picture}.

Zdravi
Ladislav Bitto