Pocesteny TeXlive

Antonin Karolik karolik at seznam.cz
Thu Feb 10 21:01:27 CET 2005

Zdravim,

osobne bych Vam i vsem "diplomantum" doporucil ve windowsech pouzivat
MiKTeX. Predevsim z toho duvodu, ze obsahuje i instalator = klasicky wizard,
ktery TeXLive, napr. podle
http://ftp.cstug.cz/pub/tex/local/cstug/sojka/cstldoc/cstldoc.pdf nema. Ale
take proto, ze nema problemy z cestinou/slovenstinou. Navic obsahuje i, dle
meho nazoru, kvalitnejsi prohlizec souboru dvi. Jeho instalace je navic
velmi jednoducha.

Je smutne, ze na strankach http://www.cstug.cz, ale i na mnoha jinych
mistech, se (ve srovnani s TeXLivem) o MiKTeXu temer nic nedozvite. (Pokud
se dobre pamatuju, tak jsem kdesi nasel pouze jeden nefunkcni odkaz). Pro
zacatecniky, kteri se chteji s TeXem seznamit, jsem vytvoril jednoduchy
navod jak MiKTeX nainstalovat a pocestit. Najdete jej na adrese
http://www.mujweb.cz/www/miktex.

Osobne mam pocit, ze instalace TeXu je nekdy prvni vec, ktera potencialniho
uzivatele TeXu od jeho uzivani odradi a da radeji prednost jinym mene
kvalitnim nastrojum, coz mi prijde skoda. Napriklad student, ktery chce
napsat diplomovou praci v TeXu, se zajima "pouze" o to, jak TeX zprovoznit a
zacit jej co mozna nejrychlej pouzivat, nechce promarnit spoutu casu
hledanim jak "to" vubec rozdchodit.

s pozdravem

Antonin Karolik
karolik "zavinac" seznam.cz