Re: Uvozovky z CSLaTeXu v LaTeXu s Babelem -- problém s kerningem

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Dec 23 18:52:07 CET 2005

On Fri, 23 Dec 2005, Michal Růžička wrote:

> [...]
> příkazu \kern.
> Když jsem z definice odstranil \kern příkazy, tak se výsledek zlepšil --
> minimálně při použití Latin Modern fontů, které chci používat. Myslím, že kernig
> v nich také definován není, např. příkaz `\clqq Vánoce' by myslím mohl
> produkovat uvozovky více "přiražené" k písmenu V. Nicméně se s tím dá žít a
> pokud mi nikdo neporadí lepší řešení, budu toto používat.
> Pokud by se to někomu případně také hodilo, připojuji novou verzi stylu
> `cslatexquotes.sty'.
> Ještě jednou děkuji a přeji příjemné prožití vánočních svátků a vše nejlepší do

Jeste mam jeden dodatek. Vsiml jsem si, ze pouzivate LM fonty. Uvedomte
si, ze se stale jedna o vyvojovou verzi a nektere znaky nejsou jeste pro
ceskou a slovenskou sazbu vzhledove dobre. K nim patri i ceske uvozovky.
Bylo to diskutovano s Boguslawem Jackowskim na prednasce v den valne
hromady. Na BachoTeXu bude predstavena dalsi verze LM fontu, kde by
vsechny znaky mely byt krasnejsi a budou opraveny i chyby v ceskych
uvozovkach. Soucasne se pracuje na lepsi verzi czech.sty a slovak.sty pro
babel a kodovani T1.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz