Gnuplot grafy v LaTeXu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Dec 6 10:22:28 CET 2005

Vladimír Třebický wrote:

>Napsal jsem takovou miniaturní helpku pro vkládání pěkných grafů do TeXu
>(nebo LaTeXu). Možná v ní najdete mnohé nepřesnosti, ale třeba někomu
>pomůže:
>
>	http://emst.xhost.cz/grafy-v-latexu/
>
>Hodně štěstí,
>V. Třebický.

Dobry den,
   kazda zverejnena napoveda je vitana, k teto mam ale nejake pripominky.
Pouzivam gnuplot spolu s TeXem pro kresleni grafu ve svych publikacich
uz temer deset let. Takze vim, ze gnuplot zejmena ve spojeni s MetaPostem
je jednim z nejmocnejsich nastroju pro tvorbu vysoce kvalitnich grafu.
A z tohoto hlediska se mne Vase ukazka jevi pro tento system jako ponekud
dehonestujici.

1)  Graf je z typografickeho hlediska malo kvalitni - cary jsou v pomeru
k jeho velikosti
prilis tenke, popisy male, popis os pouze jednotkami je nedostatecny.

2)  gnuplot umoznuje vystup primo do PDF, chybi zduvodneni mezikroku pres
MP. (Tento mezikrok ovsem umoznuje jeste dale rozsirit ohromne moznosti
gnuplotu, tato ukazka to vsak nijak nevyuziva).  Volba "linetype" je v
pomerne sirokych
mezich mozna primo v gnuplotu.

Nasly by se i dalsi mouchy, ale o to nejde.  Kdyz si ty ukazky prohledne
nejaky zacatecnik,
nejspis si rekne, ze kvuli tomuhle se prece nepotrebuje ucit gnuplot ci
TeX. A to by byla
podle meho nazoru skoda.

S pozdravem,

Lubos Kloc