zacatecnici na pet let starych distribucich (bylo: Re: Malicka anketa ohladom CS a LM fontov))))

Tomas Hala thala at pef.mendelu.cz
Thu Dec 1 14:31:41 CET 2005

# Zpravodaj je castecne vytvaren na PC, ktere jsem si koupil v lednu 1994.
# Sice uz je tam Pentium II 150 MHz, ma vic pameti (64 MB, puvodne jsem mel
# 16 MB), je tam vetsi disk (misto 730 MB mam 10 GB), ale porad jeste
# funguje.
#
# > Verze v jejich udrzovanem OS (myslim zejmena linux)
# > tak zastarala nebude.
# >
# Na tom starem PC mam RH 6.2, protoze jsem si ho kdysi koupil v
# knihkupectvi. V roce (tusim) 2002 jsem tam nainstaloval TeXLive, pak jsem
# tam pridal OFS (nevim presne kdy). Bezpecnostni diry me netrapi, protoze
# pocitac je pouze na me domaci lokalni siti.
# Zdenek Wagner

Dobrý den,
já také přispěji historickými poznámkami (doufám, že pana Wagnera trumfnu).

Já v současné době - kromě jiných, výkonnějších - provozuji tři starší PC:
1994 486/100MHz, 650 MB, MS-DOS 6.22
1995 P75->P100, asi 370 MB, MS-DOS 6.22
1997 P150, 2 GB, MS-DOS 6.22 (2001 + 10 GB, RH 6.2)
Čtvrté (1991 286/16MHz, 40 MB, MS-DOS 5.0), na kterém otec asi před rokem
v TeXu dopsal druhou téměř 500stránkovou učebnici, stojí momentálně na skříni.

Na všech je starý dobrý emTeX, s výjimkou P150, kde je LaTeX 2e, všude jsou 2.09.

A popravdě řečeno, když potřebuji udělat něco rychle, tak to udělám na
těchto starých strojích, kde je vše vyfachčeno do detailu, a nemusím
přemýšlet, kde je formát, kam vedou cesty a proč se mi mele babel s nebabelem.

Jinak samozřejmě Linuxu a tetexu fandím a pravidelně se jej snažím
na nějakých počítačích rozjet.

S pozdravem

Tomáš Hála