LaTeX

Petr Augusta augusta at utia.cas.cz
Tue Aug 9 10:10:46 CEST 2005

Ahoj.

bobbie at seznam.cz wrote:

(...)
> Potřebovala bych vědět, jestli existuje nějaký příkaz, kterým se
> vysází argumenty příkazů chapter, section atd. písmem, jakým chcu
> já, a ne tím, které má předdefinované LaTeX. A pokud existuje, tedy
> jaký je. Protože co jsme vytvořila já, to je v podstatě newcommand,
> který vytvoří řádek v příslušném fontu, přiřadila jsme mu
> čítač, dokážu to i dostat do obsahu, ale už nedokážu
> naprogramovat, aby si zachovával rozumný odstup od předchozího textu -
> když mu tam vložím vertikální mezeru, tak ji vloží všude, i kdyby
> začátek sekce vyšel na začátek stránky, a to nechci. Uf. Bude mi
> [...]

Není to zas tak složité, jak by se zdálo z Tvého dotazu. Definice nadpisů,
podnadpisů atd. jsou obsaženy vždy v souboru odpovídajícím Tvojí volbě
stylu, tedy např. v article.cls, report.cls atd. Stačí definici najít a
styl nadpisu předefinovat. Tak např. nadpis může být definován jako

\newcommand\section{\@startsection {section}{1}{\z@}%
                                   {-3.5ex \@plus -1ex \@minus -.2ex}%
                                   {2.3ex \@plus.2ex}%
                                   {\normalfont\Large\bfseries}}

Co je třeba změnit, je snad zřejmé. Nejlépe tedy uděláš, když si vytvoříš
vlastní .sty soubor s redefinicemi.

Hezký den a hodně úsěchů s diplomovou prací.
Petr

--
Petr Augusta
augusta at utia.cas.cz