prva chybicka??

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Apr 1 11:35:06 CEST 2005

On Fri, 1 Apr 2005, Ladislav Bitto wrote:

> No nakoniec som to spojazdnil. Uff. Chcelo to iba vypisat dlhe meno.
> V DOS okne pod WIN XP sa to neda, lebo tam je len osem znakov na meno
> a tri na ext. To ma teda nenapadlo, ze DOS aplikacia bude fungovat
> s dlhym menom - proste ma to nenapadlo.
>
> Takze lcircle1.tfm som premenoval na lcircle10.tfm a bezi
> to v DOS okne aj tym dlhym menom korektne (uz nehlasi chybu
> kontrolneho suctu - a \circle je OK).
>
> No zaujimave - pod WIN 98 to bezi korektne s lcircle1.tfm
>              - pod WIN XP na korektny DVI staci lcircle1.tfm
>                ale DVIPS uz potrebuje lcircle10.tfm

Neplette si Windowsovou aplikaci bezici v prikazovem (textovem) okne s
DOSovou aplikaci, jsou to 2 ruzne veci. Windowsova aplikace vidi dlouha
jmena a pripadne alternativni zkracena jmena, tj. misto lcircle10.tfm
uvidi neco jako lcircl~1.tfm (cislice zavisi na historii zapisu souboru do
daneho adresare, takze to nemusi vzdy byt ~1). Win98 je v zasade
"priohnuty" DOS, ma FAT, kde jsou kratka jmena a specialni wokenni metodou
vytvorena dlouha jmena.

DOSova aplikace vidi vzdy jen alternativni kratke jmeno.

> Tento rozdiel daco sposobuje - bud RSX.EXE, alebo rozdiel medzi WIN98
> a WINXP.

emTeX je psan pro OS/2 a pro souborovy system HPFS, ktery podporuje dlouha
jmena. Omezena verze funguje v DOSu s kratkymi jmeny a ma v sobe
implementovany 2 strategie, jak z dlouheho jmena udelat kratke. To zkousi
vzdy, kdyz soubor s dlouhym jmenem nenajde. Pravdepodobne jste na Win XP
pouzil verzi dvips, kde jiz tento algoritmus implementovan neni.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz