Vetsi pdf soubor z ps2pdf nez pdftexem

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Mon Sep 20 13:54:00 CEST 2004

Ondrej Koala Vacha wrote:

> Pdfutils tam nevkladaji stranku jako obrazek, ale jako pdfsoubor;), ke
> kteremu jsou pribaleny fonty. Neni duvod z toho delat obrazek. Jako test
> muze slouzit preskladana stranka, ve ktere jde vybrat text, coz by v
> obrazku neslo.
>
> Dival jsem se ted do pdfpages, je to latexove makro. Nemohl by nekdo
> zkusit udelat test s nejakym souborem a poslat velikost souboru puvodniho
> a souboru nejak preskladaneho? Nejlepe tak, aby na kazde strance
> bylo nekolik fontu.

Mozna vas zmatlo me vyjadreni, ale nesmite si pod kazdym obrazkem
predstavit bitmapu. pdfpages na 100 % a pdfutils na 90 % vezmou z PDF
souboru cast, ktera popisuje danou stranku a pomoci \pdfximage primitivu
pdftexu ji vlozi (stejnym mechanismem jako obrazek) na stranku. Takovy
obrazek jde geometricky deformovat (zvetsit, otocit, ap.), coz treba
pdfpages nabizeji. pdftex sam zajisti, aby zdroje fontu se vkladaly
take. Bohuzel, podle toho co pisete (drive to tak urcite bylo, nyni si
nejsem jist, zda nenastal v pdftexu v teto veci pokrok), fonty se
vkladaji ke kazdemu obrazku zvlast a netestuje se, zda jiz vlozeny jsou.
Dalsi nevyhodou je, ze clovek ztrati veskere anotace (napr. hyperlinky).
Jejich spravne osetreni v pdftexu je obtizne, napr. proto, ze jejich
popis je v jinem PDF objektu nez vlastni stranka. Nicmene je mozne, ze
budouci verze pdftexu to budou umet.

Vitek Zyka

--
Vít Zýka --- http://typokvitek.com