pdflatex, pismenka bez diakritiky po copy-and-paste z Acrobatu

Richard Pecl pecl at unicontrols.cz
Fri Sep 3 11:55:09 CEST 2004

> To je divne, ocekaval bych problemy u znaku ľśšťźžĽŚŠŤŹŽ, protoze v
> ISO-8859-2 naji jine kody nez ve Windows-1250 (a kodovani csfontu je
> ISO-8859-2). Mozna se tu projevuje "inteligence" Windows. Kdyz Windows
> usoudi, ze dokument neni cesky, pak se tam proste ceske pismeno vyskytnout
> nesmi a _musi_ se nejak predelat.

Aha. Tak to nějak souvisí s kódováním fontů v pdf souboru.

Když je kódování fontů tzv. "built-in" je problém s písmeny ľśšťźžĽŚŠŤŹŽ, když je ale kódování "custom" (což je můj případ), tak je problém s jinými písmeny (řč...).
Čili předpokládám, že teď už je to problém Windows (možná Acrobat Readeru) a z hlediska TeXu s tím nejde nic dělat...

Tak děkuji moc všem za nápovědu.

Řešením (nedokonalým) tedy bylo:
1. ručně vytvořit formát pro pdfcslatex
2. přidat do C:\tex\localtexmf\miktex\config\miktex.ini záznam -

[pdfcsLaTeX]

;; file name extensions recognized by pdfLaTeX
Extensions=.tex;.src;.ltx

;; where pdfLaTeX searches for input files
Input Dirs=.;%R\tex\cslatex//;%R\tex\latex\cslatex//;%R\pdfetex\latex//;%R\pdfetex\generic//;%R\pdfetex//;%R\pdftex\latex//;%R\pdftex\generic//;%R\pdftex//;%R\etex\latex//;%R\etex\generic//;%R\etex//;%R\tex\latex//;%R\tex\generic//;%R\tex//

3. do dokumentu dát \usepackage{czech}
4. přeložit pomocí pdfcslatex