pdflatex, pismenka bez diakritiky po copy-and-paste z Acrobatu

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Thu Sep 2 11:38:16 CEST 2004

Luboš Kloc wrote:

> [...]
> dvou znaku - z prislusneho diakritickeho znamenka a prislusneho pismena
> a mezi nimi je nejaky posuv. Pokud se to ma znovu zpracovavat jako
> prosty text, t.j. pri "copy and paste" a take pri vyhledavani, tak
> se to rozpadne na dva samostatne znaky a posun se ignoruje. To je presne
> vysledek, ktery dostavate. Problem tedy neni tak uplne v pdfLaTeXu.
>
> Pokud chcete vytvorit cesky PDF soubor, v kterem bude vse vyse uvedene
> fungovat, musite splnit dve podminky:
>
> 1) pouzit pro sazbu font, ktery ceske znaky primo obsahuje.
> 2) vysvetlit Acrobatu, jake ma pouzity font kodovani

No, ja si myslim, ze mate pravdu jen v bode 1. Do dokumentu se vskutku
musi vlozit ceske znaky (opatrene spravnym kodovanim) a nikoliv
kompozity. To by pro spravne kopirovani do schranky melo stacit (a
urcite mi to staci pro AR 6.0.2 CZ Win, mapovani do Unicode urcite v
tomto pripade nepouzivam).

Adobe Standard Encoding nebo Unicode maji co do cineni s bookmarkama,
anotacema ap., protoze v nich je jine kodovani nepristupne.

Pozorovani:
Mapovani ruznych kodovani vsak musi byt v AR imlementovane samo o sobe.
Napr. pri vyhledavani najde ceska slova s diakritikou, zadavat se vsak
musi bez diakritiky a vysledek se zobrazi s diakritikou jen pro znaky
pritomne v Adobe Standard Encoding (?), zbyle prevede na znaky bez
diakritickych znamenek (!).

Reseni (jak uvedl pan Kloc v bode 1):
Ja babel nepouzivam, ale podle toho, co pisete se zda, ze ceske znaky
tvori pomoci kompozitu. Asi, lze toto chovani zmenit (napr. pouzitim EC
fontu), ale nemam s tim zkusenosti, pouzivam CS fonty; v LaTeXu:
   \usepackage{czech}
   pdfcslatex file.tex

Vit Zyka