Prehazeni stranek v pdf dokumentu

Milan Vancura milan at ucw.cz
Fri Sep 24 11:52:58 CEST 2004

> Rikejme radeji spravne cesky nezasifrovany. Pan Klima by z Vas nemel
> radost.

Polepsim se :-)

> PDF podporuje inkrementalni update, takze by se jeste melo zkontrolovat,
> zda objekty nejsou zruseny. Pokud vsak mame PDF vyrobene z pdfTeXu nebo
> certve udelane Distillerem ci obdobnym programem, zadny inkrementalni
> update v dokumentu neni. Pak funguji jednoduche metody prohledavani.

Presne tak. Dva zakladni mozne problemy jsou:

1. dokument uz prosel inkrementalnim update - v pripade generovani pdftexem
   nemozne, celkove malo pravdepodobne
2. tim, ze jsou objekty stranek ulozene ve stromu a jednotlive podstromy mohou
   mit definovane vlastnosti (napr. mediatype), tak by se teoreticky mohlo
   stat, ze napr. v puvodnim dokumentu byl jeden podstrom stranek (pro
   uzivatele viditelny jako rozsah stranek), ktery mel treba jiny rozmer papiru
   nebo byl sazen na sirku, zatimco zbytek dokumentu na vysku.

Pripad 2 je mozna pravdepodobnejsi - nevim, jestli to pdftex primo neumi. Je
take resitelny, ale uz bych preferoval upravu inkrementalnim updatem - prepsal
bych objekty "postizenych" stranek a vlastnosti toho podstromu bych pripsal
kazde z nich zvlast. Pak bych vygeneroval novy strom.

Samozrejme ze kdyby to delal skript, tak by vzdy vygeneroval inkrementalni
update. Jen pro ukazku, jak je to jednoduche, jsem zvolil primou metodu.
Proto by bylo dobre si vzdy zalohovat originalni dokument, aby se pak nemusely
delat zmeny uz na zmenenem dokumentu.

3. dve stranky na stranku: obtizny problem. Nikde ve specifikaci jsem nenasel
zadny standard, jak to resit - a to ani v casti pro Press cili "profesionalni
tisk". Nerozumim tomu, vzdyt v profesionalnim svete naopak potrebuji mnohem
slozitejsi aranze, vzdyt tam se tiskne myslim 16 stran na stranu papiru a
vysledek se preklada a reze az po vytisteni.

Z toho duvodu mi vychazi, ze bud je pro profesionalni pouziti (komunikace s
tiskarnou jakozto instituci) pdf naprosto nevhodny format, nebo to uz nekdo
musi mit vyresene... Mimochodem, nevite nekdo, jak se to delalo s PostScriptem?

Milan Vancura