Pripominky k cspsfonts2 a k novym CS-fontum

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Nov 22 13:59:32 CET 2004

On Mon, 22 Nov 2004, David Jez wrote:

>   Pri vytvareni metrik k pismum v kodovani 8u (Nimbus Mono L) jsem pouzil
> tabulku xt2.enc. Ta obsahuje ligatury pro uvozovky; neobsahuje jako
> ligaturu spanelsky otaznik a vykricnik a muze obsahovat ,,balast`` - tot
> fakt. Nicmene je praci kolegy Sojky, pochazejici tusim z roku 1995 (?)
> a predpokladam, ze pro potreby CSTeXu vyhovovala a ze nevznikla jen tak
> nahodou. Necitim se tedy jako clovek, ktery je povolany ji menit.

xl2enc a xt2enc jsem delal ja ve spolupraci s Petrem Olsakem (je to uz
davno a pripravovalo se to tak, aby kodovaci vektory mohly byt zverejneny
v TST). Fonty cmr* obsahuji spanelsky vykricnik na pozici znaku < a >
(zkuste si napsat tyto znaky v cmr10), zatimco cmtt* tam ma skutecne < a >
a spanelske otazniky a vykricniky nema. Naopak cs* maji ligatury pro
uvozovky, ktere maji smysl i v cstt*. Proto jsou kodovani definovana
takto.

> - Otazka do plena - menit tabulky xl2.enc a xt2.enc ci nemenit?

Nemenit! Prestaly by fungovat existujici fonty. Mam i sve soukrome fonty,
ktere jsou na techto standardech zavisle. Mozna i dalsi uzivatele maji
leccos odvozeno z xl2 a xt2.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz