Re: pdfcsplain a pokrocile vlastnosti formatu pdf (delší)

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Thu Nov 4 23:50:45 CET 2004

Soucasne verze to jiz neumi. Muzete vsak pouzit utilitu pdfcrypt:
http://www.sanface.com/pdfcrypt.html

PDF optimalizovane pro web je ulozene v linearnim formatu, tzn., ze
jednotlive objekty jsou ulozeny v PDF souboru v poradi pouziti na
jednotlivych stranach. Pri nacitani PDF pres web se tak muze dokument
zacit zobrazovat drive, nez probehne cely download. Jde jinak o
standardni PDF s danym poradim objektu a doplnene o "hint table" tag.
Ten umoznuje nahradit na konci souboru se nalezajici "cross-reference
table" na jednotlive objekty.

pdftex neumi. Umi to vsak napr. Acrobat Reader 5 (zatrhnout u save as) a
6 (nutno zatrhnout ve volbach + save as) pro Win (nejsem si nyni jist
jak pro Linux).

Nemam osobni zkusenost; nevim vsak o aplikaci, ktera by tuto vlastnost
vyuzivala. Tagged PDF ma umoznit extrakci obsahu dokumentu nebo
reformatovani textu. Podminkou je, ze bude vyznacena struktura dokumentu
  tagy podobne jako v XML. Seznam tagu je v PDF reference manual. Krome
toho musi byt veskere glyphy mapovany do UNICODE pomoci CMAP tabulky.
Take musi byt vyznacena jednotliva slova a mista pro jejich rozdeleni.

pdftex by mohl doplnit nektere tagy pomoci makrojazyka, celkova podpora
vsak neni.

Jake mate na mysli? Temer vse (krom vyse uvedeneho) muzete zaridit
pomoci primitivu \pdfliteral, \pdfobj, ap.

> Pro nastavování hesel, znemožnění tisku apod. se mi osvědčil program
> PdfTk (http://www.accesspdf.com/pdftk).
>     Jan Nárovec

Diky za tip. Vypada to, ze se autor zabyva i formulari. Bouhuzel, stale
neumim vyplnit PDF formular (interaktivne) a takove PDF ulozit (bez
plneho Acr.).

Vitek Zyka