emTeX na WIN XP

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Nov 19 13:29:59 CET 2004

Dobry den,

nedavno tu prebiehala diskusia o prechode na WIN XP, kde nefungoval
dovtedy fungujuci balik programov (Dopravny podnik Brno), ktory
vyuzival aj TeX. Tyzden uz mam novy PC a v nom WIN XP. Ja tiez
pouzivam stare programy (dokonca stale LaTeX209 - asi by som skor
presiel na plain nez na LaTeX2e), kodovanie Kamenickych, svoj stary
editor..... Pouzivam TeX na vselico mozne (hlavne s nim vytvaram
svoje obrazky - jeden medzistupen) a tak som mal obavy, ci mi to
vsetko nebude fungovat.

Klucovy bol Tex - instalacia emTeX for DOS, teda tex386.exe a
dvips32.exe. Ani jeden nesiel na XP. Tak som si rychlo nainstaloval
mikTeX a to som hned vedel pustat zo svojho editora. Lenze
myslienka, ze co vsetko budem musiet prerabat ma nutila o tom
rozmyslat aj doma. Napadlo ma len jedine, skusim na NETe hladat
novsie ovladace rsx.exe. Nasiel som a s nim to vsetko ide ako po
masle. Nic viac som nemusel nikde zmenit - vsetko mi funguje
rovnako (vdaka R. Schnitkerovi).

Je to superrychle a tak mi chyba uz len to, aby GV (ghostview) fungoval
aj vtedy, ked nie je aktivny. Teraz nanho treba kliknut, alebo ho znova
pustat (ja pouzivam to druhe, lebo usetrim jednu klavesu) a potom
samozrejme z neho vyjst. Teda zmenim subor a on ho znova otvori bez
toho aby som nanho klikol. To by bola parada, mohol by som pustat
TeX->DVIPS automaticky po kazdej medzere, pri vertikalnom pohybe
kurzora atd. a on by ukazoval (asi v hornej polovici obrazovky)
automaticky to co pisem (teda nejake to "prelozitelne" okolie
kurzora). Chcel by som to zazit.

Rozmyslam, ze napisem autorovi(om), ale moj hlas by urcite nezavazil.

Je tu nieco ako LyX, lenze ten nepouziva TeX, ale svoj kod vykoduje do
TeXu a to je sakramentsky rozdiel.

Neviem ako sa rozhodli v DP Brno. Tak ci tak drzim im palce, aby aspon
zostali pri TeXu.

Zdravi
Ladislav Bitto