Dvousloupcová sazba dlouhé tabulky a zarovnání

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue May 18 11:18:12 CEST 2004

On Tue, 18 May 2004, Zuzana Popelková wrote:

> Dobrý den,
>
> pokouším se v LaTeXu vysázet jednoduchou, ale dlouhou tabulku pomocí
> prostředí supertabular. Protože je tabulka celkem úzká, je vhodné ji
> vysázet do dvou sloupců (činím tak pomocí \twocolumn). Každý sloupec je
> ale nakonec jinak dlouhý a mnohdy i o víc než jeden řádek, což se mi nelíbí.
>
> Můžete mi prosím poradit, jak to udělat, aby měly oba sloupce s tabulkou
> stejnou výšku? Zkoušela jsem dát do preambule \flushbottom i
> \raggedbottom, ale nic se nestalo.

\twocolumn nezarovnava sloupce na posledni strance a prechod mezi
jednosloupcovou a dvousloupcovou sazbou nemuze byt uprostred stranky. Levy
sloupec tedy bude vzdy obsahovat maximum, ktere se tam vejde, v pravem
sloupci bude zbytek. Vyrovnane sloupce s moznosti zmeny poctu sloupcu
uprostred stranky dela balicek multicol, ale mam obavu, ze si s longrable
ani supertabular neporadi :-(

> Pěkný den
>
> Zuzana Popelková

Zdenek Wagner