Vektorova grafika pre Texistov

Ladislav Bitto geoflabi at hostunix.savba.sk
Fri Mar 26 08:44:15 CET 2004

Dobry den,

On Thu, 25 Mar 2004, [ISO-8859-2] Lubo¹ Kloc wrote:

> Skromnost slusi, ale neprehanejte to. Napsat PS podporu pro cokoliv neni
> nic jednoducheho a zdaleka ne kazdy to dokaze (ja bych si na to
> netroufl).

No zo zaciatku to vyzera katastrofalne, ale ked zistite, ze ako nato - tak
uz to je jednoduche - len je toho vela. Ja to berem ako konicek - potom ma
bavi v tom vytvarat obrazky, lebo od zaciatku "vidim kazdy bajt".

> Ano, prave tady bych videl hlavni vyhodu a silu toho systemu, v moznosti
> "serioveho" grafickeho zpracovani velkeho mnozstvi dat primo z
> TeXovskeho zdrojaku. Nevim o jinem systemu, ktery by to umel.

Priamo z FORTRANovskeho zdrojaku - ktory sa vykoduje do TeXu a do
Postscriptu a nakoniec sa to prelozi TeXom. Akym TeXom, to by malo byt
jedno. Kde date prikaz \input m1.tex - to zalezi na Vas.

Ja vidim este viac vyhod, je mozne napriklad vyrobit EXE subor.
Jeden kolega potrebuje vytvarat velke mnozstvo specialnych obrazkov. Nic
neovlada - vyrobil som mu exac a nastavil veci tak, ze ked buchne na svoj
datovy subor, vidi obrazok v PS. Par veci som mu vysvetlil a uz si vyraba
svoje obrazky sam.

Ja osobne vidim hlavnu prednost v tej programovatelnosti a moznost
pridavat dalsie "primitivy". Teda co tam nie je - pridam. Je pravda, ze
treba rozmyslat, rozmyslat a rozmyslat. Niekoho bavi tukat mysou,
niekto to da urobit inym - mna bavi rozmyslat, lebo som jeden z
najlenivejsich ludi na tejto planete.

Napr. nedavno prisiel sef, ze chcel by na Bezierove krivky dat
trojuholniky.

Ako nato - hovorim mu najdi mi rovnice a dame to dokopy. Rovnice nasiel a
za 10-20 minut sme to tam napchali (PostScript taha ciaru po
Bezierovej krivke).

Zdravi
Ladislav Bitto