Vektorova grafika pre Texistov

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Wed Mar 24 18:07:03 CET 2004

Zdenek Wagner wrote:

> Ja bych se bal napsat, jestli je nejaky system lepsi nebo horsi. Zrovna
> minuly tyden jsem napocital skoro 1000 prostorovych grafu. Nedovedu si
> predstavit, ze bych je v nejake rozumne dobe naklikal do nejakeho
> grafickeho editoru (kazdy graf mel 10000 hodnot). Vystup vypoctu pres MP
> nebo jiny podobny nastroj je dalsi zbytecny krok navic. PSTricks je docela
> mamut a napriklad plynuly barevny prechod dela spatne. GS ho zobrazi, ale
> osvitka na tom bezpecne spadne. Kvuli osvitu si takove veci programuji sam
> podle manualu, ktery jsem nasel nekde u Adobe.

Ale ja prece nikde nic o lepsim nebo horsim systemu nepisu. To bych si
bez pecliveho vyzkouseni a srovnani nedovolil. Vyjadril jsem jen urcitou
skepsi ohledne poctu budoucich uzivatelu.
Kdybych to mel vyjadrit obchodnim primerem: vstupuje-li nejaky novy
produkt na trh v oblasti, kde neni prilis velka poptavka a jsou uz
zavedene docela kvalitni produkty, musi je alespon v nejakem
smeru dost predcit, aby se uchytil. Tim vubec nechci rict, ze
system pana Bitta soucasne systemy nepredci, proste to nevim.

Rozhodne jsem nechtel pana Bitta odradit od toho, aby udelal nejake
ukazky a zkoumal potencialni zajem. Budu mezi prvnimi, kdo se na to
rad podiva. Presto odhaduji, ze pocet skutecnych uzivatelu, kterym bude
stat za to se ten novy system ucit, bude velmi maly. Proto by asi v teto
  chvili nestalo za to tomu venovat prilis velke usili, napr. psat
rozsahlou podrobnou dokumentaci.

S pozdravem,

        Lubos Kloc