Vektorova grafika pre Texistov

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Mar 24 15:35:14 CET 2004

On Wed, 24 Mar 2004, [windows-1252] Luboš Kloc wrote:

> [...]
> zdrojovym kodem" vytvori lepsi predstavu o systemu nez
> sahodlouhy vyklad. Myslim, ze by nebyl problem dohodnout
> jeji docasne vystaveni na serveru cstugu.
>
> Nicmene zvazte, zda se vyplati venovat tomu prilis mnoho
> usili. Myslim, ze se nenajde mnoho lidi, kteri to budou skutecne
> pouzivat. Duvod je v tom, ze
> 1) Vetsina dava prednost "klikacim" grafickym editorum, ktere
> se snadneji pouzivaji a nevyzaduji takovou predstavivost
> 2) Ta zbyvajici mensina, ktera obrazky timto zpusobem
> vytvari, uz ma k dispozici vyber kvalitnich programu

Ja bych se bal napsat, jestli je nejaky system lepsi nebo horsi. Zrovna
minuly tyden jsem napocital skoro 1000 prostorovych grafu. Nedovedu si
predstavit, ze bych je v nejake rozumne dobe naklikal do nejakeho
grafickeho editoru (kazdy graf mel 10000 hodnot). Vystup vypoctu pres MP
nebo jiny podobny nastroj je dalsi zbytecny krok navic. PSTricks je docela
mamut a napriklad plynuly barevny prechod dela spatne. GS ho zobrazi, ale
osvitka na tom bezpecne spadne. Kvuli osvitu si takove veci programuji sam
podle manualu, ktery jsem nasel nekde u Adobe.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz