Kterak pridat novy font?

Ondrej Koala Vacha koala at vju.cz
Sat Mar 13 18:22:12 CET 2004

On Fri, 12 Mar 2004, Matous Jan Fialka wrote:

> [...]
> 2) Vzniklo mi tak 5 souboru Ruritania.*, ktere jsem prejmenoval na ruri.*
> 3) Do /usr/TeX/texmf/fonts/afm jsem nakopiroval ruri.afm, do
> /usr/TeX/texmf/fonts/type1 jsem nakopiroval ruri.pfb, do
> /usr/TeX/texmf/fonts/tfm nakopiroval ruri.tfm (ruri.enc a ruri.pfm jsem
> nevedel kam dat...)
> 4) Spustil jsem texhash a mktexlsr
> 5) Pokusil jsem se font pouzit: \font\test=ruri at 20pt\test Ahoj\bye
> 6) Postval jsem na to 'tex test.tex'
> 7) Dostal jsem vystup test.dvi, ktery ale kdyz pomoci xdvik prohlednu, tak

Potud OK.

> tam neni pouzit ten font, ale nejaky normalni, asi cmr10 (jenom hadam)
> 8) Ale v test.log neni nic spatneho, vse vypada ok (?)

To je v poradku. V test.dvi jsou pouze odkazy na pozice znaku. Pokud si
chcete byt jisty, ze je pouzit vas font, tak se podivejte do test.dvi na
konec - melo by tam byt uvedene jmeno. Nicmene na prohlednuti dvi - at uz
pomoci xdvi nebo dvips - potrebujete pouzit skutecne ten font, v pripade
xdvi vygenerovani pk fontu (tedy konverze pfb->pk), v pripade dvips
staci mit pfb soubor na spravnem miste a odkaz v psfonts.map.

> 9) dvips test.dvi
> 10) missfont.log mi napovida, ze to ten font nenaslo (!), jak to?
> 11) opet stejna hlaska jako dnes porad :( ->

zkuste:
sh -x mktexpk --mfmode ljfour --bdpi 600 --mag 3+0/600 --dpi 1800 ruri

a vystup poslete

--
Ondrej Koala Vacha