Kterak pridat novy font?

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Fri Mar 12 23:46:21 CET 2004

On 12/03/04 21:33 +0100 or thereabouts, Petr Sojka wrote:

> dvips nenasel .pfb fontu <jmeno_fontu>, takze je treba dohledat
> proc, napriklad s pouzitim prepinace -d (-d64).
> .pfb je hledano k .tfm dle mapovacich souboru jako
> je psfonts.map (nebo si vytvorte vlastni map soubor
> a pridejte ho na prikazove radce prepinacem -u).

Ahoj,

popisu uplne presne, co jsem udelal:

mam soubory ruri.tfm, ruri.afm, ruri.pfb, ruri.pfm, ruri.enc, ktere jsem
vygeneroval pomoci PfaEditu z RURITNIA.TTF (255 znakovy 255 znakovy font s
ozdobnym pismem ci co, je to jen k tomu, abych se naucil dostat nove fonty
do TeXu, jednotliva pismena A-Z a a-z se prekryvaji s TeX Base encoding 8r,
pokud toto zapnu v PfaEditu).

1) RURITNIA.TTF jsem otevrel v PfaEditu a dal Generate Fonts -> PS Type 1
2) Vzniklo mi tak 5 souboru Ruritania.*, ktere jsem prejmenoval na ruri.*
3) Do /usr/TeX/texmf/fonts/afm jsem nakopiroval ruri.afm, do
/usr/TeX/texmf/fonts/type1 jsem nakopiroval ruri.pfb, do
/usr/TeX/texmf/fonts/tfm nakopiroval ruri.tfm (ruri.enc a ruri.pfm jsem
nevedel kam dat...)
4) Spustil jsem texhash a mktexlsr
5) Pokusil jsem se font pouzit: \font\test=ruri at 20pt\test Ahoj\bye
6) Postval jsem na to 'tex test.tex'
7) Dostal jsem vystup test.dvi, ktery ale kdyz pomoci xdvik prohlednu, tak
tam neni pouzit ten font, ale nejaky normalni, asi cmr10 (jenom hadam)
8) Ale v test.log neni nic spatneho, vse vypada ok (?)
9) dvips test.dvi
10) missfont.log mi napovida, ze to ten font nenaslo (!), jak to?
11) opet stejna hlaska jako dnes porad :( ->

kpathsea: Running mktexpk --mfmode ljfour --bdpi 600 --mag 3+0/600 --dpi
1800 ruri
mktexpk: don't know how to create bitmap font for ruri.
kpathsea: Appending font creation commands to missfont.log.
dvips: Font ruri not found,  using cmr10 instead.

12) Propadam zoufalstvi ;) (ani zatim ne, ale nemam k tomu daleko...)
13) V USA nemaji v mrakodrapech 13 patro!

Proste si s tim asi nevim rady... :( Podle Vasich navodu by to prece melo
fungovat... nemusi se nekde neco dopsat do nejakeho konfiguracniho souboru
dvips a buhviceho jeste? Prosim poradte,

Dekuji,

s uctou,

--
Matouš Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka at seznam.cz
Home Page: http://burdazd.sh.cvut.cz/~socrates/
Linux User Number: 308523 Peace, TeX, GNU/Linux