Posunutý copyright

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Sat Mar 13 14:49:40 CET 2004

Libor Tvrdik wrote:
> Dobrý den,
>
> používám LaTeX na MandrakeLinuxu. Ve svém textu jsem použil makro \copyright, které vypisuje malé c v kroužku. Provedení se mi ale nezamlouvá. Díky kroužku se písmeno dostává pod optickou úroveň ostatního textu na řádku (zjevný důsledek použití \te
>
> Jaký je váš názor? To že se nic neposouvá asi není jen tak a má to svůj důvod který mi uniká.
>
> Předem děkuji za odpovědi.

Hmmm, já mám stejně to c v kroužku o maličko -- o velmi maličko -- výše;
když napíšu:

\copyright{} Marcel Svitalský,

je c v copyrightu výše než c v Marcel. A máte pravdu, že to, co dává
toto makro, nevypadá zrovna hezky, a z letmého srovnání s několika
kvalitně udělanými knihami soudím, že to ani není příliš standardní.

Ale s tím bych se netrápil -- na takovéto jednoduché věci si zpravidla
dělám makra vlastní, vyladěná tak, jak to považuji za nejlepší. Řekl
bych, že důvodem, proč \copyright vypadá, jak vypadá, byla prostě
jednoduchost.

Hezký víkend.
Marcel Svitalský
--

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

   tlf:     (+420) 221 904 308 ... po-pá 8:00-16:30
   tlf:     (+420) 606 439 651

   e-mail:  marcel.svitalsky at centrum.cz
   e-mail:  marcel.svitalsky at mpsv.cz

   GPG public key (ID 0xD98EC83A) fingerprint:
   3BEB 4658 A998 B9B3 3476  AD64 EF87 D0A5 D98E C83A

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX