Viceradkove popisy bloku v metapostu

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Mar 12 12:48:45 CET 2004

Jan Trmal napsal(a):

> [...]
>% Horizontalne i vertikalne vystredeny popisek bloku
>label(btex Popisek etex, 1/2[(0,0), (2u,1u)]);
>% label(btex Dlouhatansky popisek bloku etex, 1/2[(0,0), (2u,1u)]);
>endfig;
>end;
>
>Zatimco pokud pouziji jen slovo "Popisek" vsechno je OK, napis je vzhledem k
>bloku vystreden horizontalne i vertikalne, pri pouziti "Dlouhatansky popisek
>bloku" napis presahuje pres hranice.
>Existuje nejaky zpusob, jak donutit metapost, aby tex vysazel do bloku
>neco jako "Dlouhatansky \\ popisek\\ bloku"?

Metapost tezko, ten totiz nic takoveho nedela. Ale vola si na pomoc tex,
ktery mu sazbu labelu udela.
Takze to musite jakymkoli zpusobem resit v texu, coz je snadne.

>Totiz label(btex Dlouhatansky \\ popisek \\ bloku etex, 1/2[(0,0), (2u,1u)]);
>nefunguje, to jsem jiz zjistil.

Pokud pouzivate latex, staci pouzit \parbox nebo okoli minipage.
Napr. \parbox{3cm}{Dlouhatansky \\ popisek\\ bloku}
nebo \parbox{3cm}{\centering Dlouhatansky \\ popisek\\ bloku}
by melo fungovat bez problemu.

Samozrejme musite zajistit, ze metapost si zavola latex (to se nastavuje
pomoci stavove
promenne MPTEX) a vlozit latexovskou preambuli pomoci verbatimtex ... etex.
Podrobnosti najdete v manualu k metapostu mpman.ps.

V plainu to zvladnete podobne pomoci \vbox nebo \vtop.

Zdravi
                   Jaromir Kuben