Viceradkove popisy bloku v metapostu

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Thu Mar 11 17:59:27 CET 2004

Nemam sice presne to reseni, ktere byste asi chtel, ale nekolik rad
snad pomuze:

1) Podivejte se, jaky format TeXu vas MetaPost vola. Obvykle to byva
plain, a v nem napriklad \\ neni vubec definovano. Lze to nastavit
nekde v konfiguraci MetaPostu, ale to je zavisle na platforme.

2) Pro blokova schemata je vyborny balicek maker "boxes". Udela
vam bloky kolem napisu, dokaze se prizpusobit velikosti textu uvnitr
a soucasne definuje propojovaci body.

3) Prikladam ukazku, jak jsem to resil ja. Je to jen vysek, cely
soubor bych mohl jako ukazku poslat soukrome, abych s tim nezatezoval
konferenci. Muj MetaPost vola csplain.

% Format: metapost
Prologues:=1;
input boxes;

beginfig(4);

verbatimtex  \def\br{\hfil\break\hglue 0pt plus 1fil} \hsize=20mm
\parindent=0pt etex;

boxit.a1(btex \vbox{\hfil Interrupted \br creep tests \br at $T_m$,
$\sigma_m$} etex);
circleit.a2(btex \vbox{Quantitative \br metallo-\br graphy} etex);

atd.

Uplne automaticke lamani s centrovanim by asi vyzadovalo okopirovat
LaTeXove prostredi \begin{center} a nebo volat LaTeX. Nezapomenout
lokalne nastavit \hsize, aby se to lamalo.

Snad Vam to pomuze.

      S pozdraqvem,

           Lubos Kloc