Zrkadlovy obraz

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Mar 11 17:31:03 CET 2004

On Thu, 11 Mar 2004, Anton Surda wrote:

> Dobry den,
>
> opat chcem zrkadlovo obracat, ale tentokrat PDF subor. Moj ovladac tlaciarne
> ho obratit nedokaze a subor nechcem konvertovat do PS. Kedze PDF je v
> podstate PS, mala by aj tu existovat zazracna formulka, ktora by sa pridala

To neni presna pravda. PDF vychazi z PS, ale pouziva jenom nekolik malo
operatoru. Rozhodne nema zadnou hlavicku, ktera by nastavovala zobrazeni
dokumentu jako celku, nejspis to nejde ani jako stranka po strance. Obavam
se, ze by se PDF musel rozebrat na objekty, ty by se musely zrcadlove
otocit, a pak zase slozit. Navic idea, ze by se dovnitr PDF cosi vlozilo,
je naprosto zcestna. PDF ma totiz na konci souboru tabulku odkazu na
jednotlive objekty. Jestlize vlozite neco do PDF dovnitr, musite take
opravit vsechny adresy v tabulce odkazu. Pri konverzi PDF -> PS (az na
vyjimky) neztratite kvalitu a otoceni v PS je snadne. Tou vyjimkou je
pripad, kdy v dokumentu nejsou vlozeny fonty a Acrobat pri zobrazeni
pouzije vlastni nahradu, pricemz nejhorsi situace nastava pri pouziti
Multiple Master fontu. PS vygenerovany z takoveho PDF je pak vetsinou
zcela nepouzitelny.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz