Konverze plainTeX na html

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Mar 4 14:15:22 CET 2004

On Thu, 4 Mar 2004, Petr Mandys wrote:

> Zdravim,
>
> nemate nekdo zkusenosti s konverzi plainTeXu do html? Dival jsem se na
> TtH, ale to nevypada prilis uspokojive.

Obavam se, ze uspokojive reseni nenajdete. Plain TeX je prezentacni
znackovaci jazyk, zatimco HTML je strukturni. Samozrejme i v plainu si
muzete nadefinovat vlastni strukturni znacky, jenze kazdy si nadefinuje
sve vlastni. Nastroj na prevod z (La)TeXu do HTML ma tyto moznosti:

1. Autor uz od pocatku kompletni text vklada do specialnich maker, u nichz
zmeni definici podle toho, zda bude vytvaret normalni DVI, nebo pomoci
\write HTML. Vse se programuje primo v (La)TeXu s minimem externich
nastroju

2. Do textu se vkladaji vhodna makra, ktera do DVI nacpou ruzne \special,
takze z DVI se da vytvorit HTML (externim nastrojem)

3. Predpoklada se nejaka pevna struktura (napr. trida article v LaTeXu) a
externim nastrojem se prevede do HTML. Rozumi to jen tem makrum, s nimiz
autor konverzniho nastroje pocital

4. Prepise se \output, aby to misto DVI plodilo HTML.

Mnohem jednodussi je, kdyz se puvodni zdroj napise v XML.

> Diky
>
>                          Petr Mandys

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz