Katalog farieb v TeXu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Mar 5 13:29:41 CET 2004

Dobry den,

z ankety Ako TeXujeme sa da vycitat, ze zhruba 80% TeXistov svoje obrazky aj
programuje. Ja patrim medzi nich a uz 20 rokov ich programujem (99.5%) tym istym
grafickym systemom. V roku 1994 som to obohatil o LaTeX a od 1999 aj o
PostScript. Stupa potreba vytvarat obrazky farebne a niekedy je potrebne
vyplnit plochu s velmi jemnymi prechodmi farieb (plnofarebna izoliniova
mapa). Skratka vytvoril som si katalog farieb, kde velmi lahko najdem to
co potrebujem.

Po viacerych pokusoch som dospel k tomuto rieseniu: farebnu paletu som si
predstavil ako kocku, ktorej predny-lavy-horny roh je cierny a
zadny-pravy-dolny je biely. Ked to prejdem v troch smeroch (zpredu-dozadu,
zhora-dole, zlava-doprava), tak budem mat dostatocne mnozstvo kombinacii na
jemne prechody. Vytvoril som si program, ktory je schopny vygenerovat katalog
s roznymi rozmermi kocky (2 a vyssie). Napr.: pri deleni na 20 dostanem
21*21*21*3=27783 farieb, ktore budu nakoniec v LaTeXovom subore na 21*3=63
stranach; pri deleni na 5 dostanem 5*5*5*3=375 farieb na 5*3=15 stranach.

Pisem tento mail s vedomim, ze by mohol byt takyto katalog niekomu uzitocny.
Tak by som skusil splnit niektore z nasledujucich bodov (cim vyssi bod tym
menej pravdepodobny):

0 - zbytocne som otravoval, nikto to nepotrebuje
1 - ozve sa niekto a mailom mu poslem vygenerovany katalog s urcenym delenim
2 - ozvu sa viaceri
3 - bude vacsi zaujem a treba to asi dakde vystavit (delenie 5, 10, 20?)
4 - na zaklade tohto katalogu som napisal maly programek na generovanie
    roznych jemnych prechodov. Pri jeho skusani som omylom vyprodukoval
    obrazok, ktory ma prijemne prekvapil. Omylom som dal blizsie k sebe dve
    elipsy a ich spolocna plocha sa vyfarbila neocakavane (na prvy krat).
    Ak ma niekto zaujem, mozem obrazok poslat (5kB) a vysvetlit, ze ako sa
    to podarilo.

Zdravi
Ladislav Bitto