OFS na CTANu

Stepan Kasal kasal at ucw.cz
Mon Jun 7 08:37:00 CEST 2004

Dobry den,

> Dekuji Stepanovi Kasalovi, ze dnes zkusil otevrit problem na texlive@,
> zvolil velmi dobrou diplomatickou strategii a myslim, ze hlavne diky
> nemu se situace zmenila.

Petr presne vystihl, oc jsem se snazil, nicemene se mi to moc nepovedlo.
(I kdyz to nakonec stejne dobre dopadlo.)

Muj dopis by plny nesmyslu, jako ze TeX neni svobodny software, ale i
presto mi nakonec Karl Berry podekoval, ze jsem toto tema otevrel.
Nicmene na CTANu uz to v te dobe bylo a v TeX catalogue to chybelo jen
proto, ze to tam nikdo nenavrhl.

> Skutecne, kdyz porovnam soukrome dopisy mezi mnou a Sebastianem s tim, co
> nasledovalo po Stepanove vstupu na texlive@, pripada mi to skoro jako
> obrat o 180 stupnu.

Podle toho, jak vnimam informace z obou stran, tak se ve skutecnosti
Sebastianuv nazor nijak nezmenil.  Bylo mu jasne, ze OFS na TeXlive nemuze
chybet, jen zkousel prudit.  Byl by jiste rad (a ja take), kdyby se
licence OFS zmenila.  Sebastian je rozladen tim, ze TeXlive je plny balicku
newX, coz je totez jako X, jen s malym vylepsenim...

Mimochodem, kdyz uz tak filosofujeme, pred lety jsem zakazal panu Olsakovi
pojmenovat UNIXovou verzi vlnky "vlnka" a tak vznikla "vlna".
Ted si myslim, ze to byla ode mne hloupost.

Kdosi zde zminil, ze by se nedivil, kdyby vznikl GNU klon TeXu, aby byl
licencne cisty.  Byl jsem upozornen, ze neco takoveho uz davno existuje,
i kdyz samozrejme ne kvuli duvodum licencnim, ale vecnym.
Je to projekt eTeX, ktery je mirne vylepsenym TeXem.  Jiz dnes ho LaTeX,
ConTeXt i texinfo pouzivaji radeji nez puvodni TeX (byl jsem u toho, kdyz
se rozhodlo, ze skript texi2dvi bude defaultne volat eTeX).

eTeX je silne zpetne kompatibilni, ale TeX se mu rikat nesmi.  Naproti
tomu boje proti tomu, aby prikaz "tex" vyvolal zleho ducha spatne
implementovanych src-specials nejsou zcela uspesne.

> Muj prispevek byl minen i v obecnejsi rovine a konkretni problem s OFS tam
> byl dan jako priklad.

Snaha mit omezene mnozstvi dobre znamych licenci je z hlediska spravcu
siti a distribuci pochopitelna.  Dobra vule existuje, jak rikam, Sebastian
vedel, ze se kompromis musi najit, jen nechtel bez boje ustoupit ze sveho.

Zdravim,
	Stepan Kasal