teror ze strany "open" licenci

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jun 4 16:58:39 CEST 2004

On Thu, 3 Jun 2004, David Necas (Yeti) wrote:

> 4. Distribuovat pouze zdrojovy kod, nikoli binarky, neni
> mozne?  (Mozna opravdu neni, zalezi na tech knihovnach.)
> Chapu, ze na nekterych platformach neni kompilator
> standardni soucasti systemu, takze by se to nemuselo setkat
> s vseobecnym nadsenim, ale oproti 3. by to porad byla vyhra.

Ty komercni knihovny smim sirit pouze soucasne s binarkou sveho programu.
Navic jsou prekladany komercnim kompilatorem a vyuzivam moznosti, ktere
free kompilatory nemaji. Pokud nekdo prislusny komercni kompilator nema,
ma smulu. Mohl bych jedine poskytnout casti svych programu jako knihovny.
Jakmile bych poskytl hlavni program, byt ve zdrojaku, byl bych v rozporu s
licenci, nebot bych zjevne pouzival kod pod GPL a kod, k nemuz zdrojak
neni. Pokud bych tedy chtel neco zverejnit a nebyt v rozporu s licenci,
mohl bych pouze datknihovny, k nimz by si kazdy uzivatel nejak musel
sehnat chybejici casti a poradit si s tim, ze gcc neumi #pragma library a
ma nekolik dalsich veci jinak.

> Yeti
>

> --
> Do not use tab characters. Their effect is not predictable.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz