teror ze strany "open" licenci

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Jun 4 11:17:29 CEST 2004

On Thu, 3 Jun 2004, Radim Gelner wrote:

> Pokud tomu tak je, mysím, že řešit tuto problematiku lze nástrojem k tomu účelu
> přímo určeným -- ochrannou známkou.

Nejsem si jist, zda lze patentovat nazev souboru v TeXovych distribucich.
O to mi jde. Nepotrebuji patentovat tri pismena OFS v kontextu nazvu
prumyslovych produktu, ale zabranit, aby existoval ve verejnych TeXovych
distribucich soubor ofs.tex jine vyroby, nez ode mne. Uz jsem to zde
zminil: ja (a mozna i nekteri dalsi uzivatele) chci mit jistotu, ze po
prikazu "\input ofs" se bude muj dokument chovat ocekavanym zpusobem.
Dalo by se to srovnat s vyuzitim knihovny, kdy uzivatel/programator
chce mit jasno, jak se bude knihovna, kterou vyuziva, dale vyvijet a
hlavne, kdo za ten vyvoj bude odpovidat.

Je mozne patentovat nazev souboru? Ja si myslim, ze ne, ale mozna se
mylim. Priznam se, ze jsem to moc nezkoumal. Dosud jsem si myslel, ze
staci vuli autora proste napsat do dvou odstavcu a dalsi veci neresit.

Zdravim

Petr Olsak