teror ze strany "open" licenci

Karel Zak zakkr at zf.jcu.cz
Thu Jun 3 09:15:52 CEST 2004

On Wed, Jun 02, 2004 at 05:22:07PM +0200, Libor Chocholaty wrote:

> Nejste, a proc byste mel byt? Autorovi jste zaplatil a on vam dal
> licenci k pouziti bez nutnosti sirit zdrojaky. V cem je problem? Licenci
> nema software, ale uzivatel, ktery ji ziska od autora. Pokud autorovi
> nezaplatite, muze vam dovolit pouzit jeho dilo v souladu s GNU GPL (nebo
> jakoukoli jinou licenci), nebo vam to nemusi dovolit vubec. To, ze ten
> soft jde stahnout z internetu, na veci nic nemeni. Nevim, co na tom neni
> jasneho.

 Mne to jasne je, ale:

 Bylo zde tvrzeno, ze pokud  je software licencovany pod dvema licencema
 z nichz  jedna je GPL tak  ta druha musi byt  kompatibilni s GPL. Proto
 jsem se ptal dotycneho co toto tvrdi  (podle mne je to blbost) v cem si
 predstavuje tu kompatibilitu. Ja si ji predstavit nedokazu a tvrdim, ze
 licence je neco co je aplikovano na uzivatele dila a ne na jeho autora.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr at zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/