teror ze strany "open" licenci

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Tue Jun 1 13:25:18 CEST 2004

Je mozne dat k softwaru vice licenci, ne?
Viz treba knihovny co jsou bud GPL nebo komercni, podle pouziti.

Tj. pouziji tu puvodni (aktualni nyni), a zadnou novejsi se neni nutne
omezovat.

> Nemam totiz kontrolu nad tim, jak budou novejsi licence vypadat.

Viz vyse -- uzivatel si vyberu licenci v dobe publikovani Vaseho softwaru.

>  Na "Softwaru, ktery existuje uz nekolik let, nebudu menit licenci (bylo
>  by to  nefer vuci uzivatelum)"  se mi nezda nic  subjektivni. Nemluve o
>  tom, ze  pokud do software  prispelo vice  lidi tak je  potreba souhlas
>  vsech, coz muze byt celkem problem (uz  jen je sehnat), ktery se u rady
>  software tahne  i nekolik let.

A toto je presne "problem" gnuplotu. Puvodni autori taky nechteji zmenit
svoji licenci z pocatku 80. let, takze pred kazdou novou oficialni verzi
gnuplotu je potreba pozadat alespon jednoho z nich o oficialni souhlas.

> Mozna kazdy novy software delet rovnou multilicencni a nakopirovat do
> zdrojaku definice vsech free licenci :-)

To by bylo nejlepsi.

---
Petr Mikulik