teror ze strany "open" licenci

Kornel Csach kciii at host.sk
Tue Jun 1 12:51:29 CEST 2004

Petr Olsak wrote:

> to rozmyslel a pouzil lppl. Vysvetlil jsem jim tri duvody, proc to
> nemohu udelal: * Softwaru, ktery existuje uz nekolik let, nebudu menit
> licenci (bylo by to nefer vuci uzivatelum). * Nechci mit nic
> spolecneho s LaTeX projektem, tedy neprevezmu ani jejich licenci.
> * Nelibi se mi veticka, ze kdokoli muze pouzit verzi licence stavajici
> nebo jakoukoli novejsi. Nemam totiz kontrolu nad tim, jak budou
> novejsi licence vypadat.

Prve dva dovody vidim ako vysoko subjektivne, a myslim ze pri trocha
dobrej vole sa daju minimalne pri novych (inych) projektoch zvladnut.

Ten posledny argument ale vidim aj ja ako velky problem, podobna
klauzula je aj v GNU (L)GPL licencii a tiez si myslim ze to nie je
celkom koser. ,,Co ked niekto sprivatizuje celu FSF ?'' neviem co si mam
o tom mysliet. Prijde mi to scestne, ze ja ako autor zverejnim dielo pod
akousi licenciou s dodatkom ze nieko v buducnosti ju bude moct zmenit.

Chapem dovody preco chcu tvorcovia distribucii aby boli licencie take
alebo take. Jednoducho ked si stiahnem debian-a mam zaruku ze hocico z
toho mozem pouzit podla GPL.

K. Csach