epsf obrazky jako HERE dokumenty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jul 28 10:58:30 CEST 2004

On Mon, 19 Jul 2004, Milan Vancura wrote:

> Dobry den,
>
> resim nasledujici problem: vyrobil jsem sadu PS maker pro tvorbu Square dance
> diagramu, bezvadne funguji pri vkladani pomoci epsf.tex, ale ja bych jeste
> chtel, aby jejich obsah mohl uzivatel psat primo do TeXoveho zdrojaku. Pri
> sazbe knihy - manualu s nekolika stovkami diagramu je velmi neprakticke i
> pomale udrzovat tolik .eps souboru. Nevedel byste prosim nekdo, jak sikovne
> donutit dvips, aby eps nacetl z dalsiho parametru makra misto z dalsiho
> souboru?

Zatimco jsem byl na dovolene, problem se asi vyresil, ale jen pro poradek
bych pripsal svuj nazor. Pripada mi totiz, ze tohle je klasicky pripad
"literate programming" (cesky bych to prekladal jako kultivovane
programovani). Pouzil bych tedy nejaky nastroj, ktery je pro takove ucely
pripraven. Z obecnych nastroju by se asi hodil noweb. Chceme-li zustat v
TeXu, slo by pouzit docstrip. Je sice vyvinut pro LaTeX, ale da se stejne
dobre spustit v plainu. K tomu by se udelal makefile nebo antfile, ze
spolecneho zdrojaku by se vygenerovaly EPS a vse by se zpracovalo. Pomoci
make clean nebo ant clean by se EPS vymazaly z disku.

Take by se dal napsat jednoduchy preprocesor napr. v Perlu, Pythonu, Ruby,
nebo jinem skriptovacim jazyku.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz