LaTeX a 50 Euro

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Jan 13 17:19:08 CET 2004

Zdenek Wagner wrote:

>Problem je, ze vydavatel i organizator konference je vetsinou komercni
>firma, ktera jen spolupracuje s nejakou universitou, kde odbornici
>rozhoduji o odbornem programu a o tom, co prijmout a co zamitnout. Zatim
>se mi dari nachazet moznosti, kde sice neberou (La)TeX, ale berou PDF nebo
>PS. Ve sborniku pro jednu konferenci brali Word a LaTeX a meli hotovy styl
>+ vzorovy LaTeXovy dokument, takze jsem jen do sablony doplnil svuj text.
>Dokonce tam meli vzor, jak nacist grafy z gnuplotu, kdyby to nekdo neumel.

Jiste, nechtel jsem rici, ze je treba hned kazdemu vyhrozovat zakonem.
Spise sirit osvetu.
Moje zkusenost je takova, ze ti lide v soukromych firmach vetsinou
vedi o co jde a i kdyz napisou ze prijimaji jen format DOC, tak klidne
prijmou i neco jineho, kdyz s tim nebudou mit vic prace. Az na tu
jednu zminenou vyjimku se mne vzdy po zdvorile diskusi podarilo
dosahnout toho, ze vzali i nejaky TeXem generovatelny format, obvykle
PDF. Takze i kdyz je v pokynech napsano, ze to musi byt ve Wordu,
neberte to doslova, obvykle se vyplati o tom s organizatory ci vydavateli
diskutovat. Ta veta tam totiz byva hlavne proto, aby jim lide neposilali
nejake obskurni formaty, o kterych nikdo nikdy neslysel a nevedeli by si s
tim rady. Pokud jim budete schopni nabidnout neco, s cim budou mit
mene prace nez s Wordem, obvykle vas neodmitnou.

Hezky vecer,

Lubos Kloc