LaTeX a 50 Euro

Milan Vancura milan at ucw.cz
Tue Jan 13 13:49:22 CET 2004

Dobry den,

ja mohu jen potvrdit, ze napr. prispevky do prestiznejsich fyzikalnich casopisu
jsme take museli pripravovat v LaTeXu a navic byly VELMI striktni pozadavky -
pouzivani konkretnich maker, zakaz definovani maker vlastnich apod.

Cele je to vlastne neco jako simulace XML pomoci LaTeXu.

Nejdrive jsem jako plainista take remcal [ :-) ] nez jsem pochopil, ze nejde o
preferovani formatu, ale prave o tu standardizaci.

Zkuste si odhadnout, kolik casu by Vam zabral ten prevod z Wordu do LaTeXu (se
vsemi konflikty vzhledem k formatu a uprave vysledneho sborniku, plus si
predstavte co vsechno za hruzy se da ve Wordu vytvorit a nekdo Vam posle
dokument z arabskych Office) a vydelte 50 Euro timto casem. Ja bych za takovou
mzdu toho prevadece delat nechtel i kdyby si organizace z tech e50 nevzala ani
cent a zbylo mi vsechno :-)))

A presne to je ten duvod poplatku.

Milan Vancura