PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jan 12 10:46:16 CET 2004

On Mon, 12 Jan 2004, Anton Surda wrote:

> Dobry den,
>
> podival som sa na jeden z tych obrazkov vytvorenych v CorelDraw8 a
> exportovanych do EPS v CorelDraw9.
> Jedna sa o niekolko uzavrenych kriviek vyplnenych standartnou vyplnou
> popocou opakujuceho sa  krizika (X). V coreli je tento krizik urcite
> vektorovy. Subor ma velkost 37 kB. Pri transformacii do EPS sa z neznamych
> dovodov zmeni na bitmapovy   a opakuje sa viackrat, zrejme vzdy raz pre
> kazdy objekt. Dalsie jeho opakovania pri vyplnani kriviek su asi zabezpecene
> nejakym cyklom. Velkost EPS suboru je potom 370 kB s nekomprimovanymi
> [...]
Format PDF skutecne operator cyklu nema, ale stejne se mi to zda divne.
Proc se vektorovy krizek prevede na bitmapovy? Nemate zapnute nevhodne
konverze pri ukladani do EPS? Pouzivate PS Level 2? Navic, bitmapova
grafika je objekt s urcitym identifikatorem, ktery se da vlozit do PDF
jednou a opakovane se pouziva jen odkaz. V jednom clanku Vita Zyky je
popsano, jak to funguje. Problem je v tom, ze Distiller to umi az od verze
5, i kdyz PDF to podle specifikace umi od sameho pocatku.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz