Font

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Feb 12 17:12:10 CET 2004

On Thu, 12 Feb 2004, Branislav Ballo wrote:

> Vie mi prosim niekto poradit ako pouzit font z Latexu napr. v Coreli, Worde a pod. pod OS Windows? Neviem sa dopracovat k nazvu groteskoveho pisma, ktore pouziva Latex. Z vygenerovaneho PDF suboru som napr. vycital, ze je v nom okrem inych pisiem p

Corel umi pouzivat i Type1 fonty, takze staci vzit z TeXove distribuce
odpovidajici *.pfb a precist si v manualu Corelu, jak se instaluji dalsi
fonty. Pravdepodobne k nim budete potrebovat *.afm, ktere ziskate pomoci
getafm.ps ci printafm.ps (je v ghostscriptu). Neudela to kerningy a nevim,
zda existuje nejaky program typu tfm2afm, ale pomoci tftopl muzete prevest
tfm do citelne podoby a pak si udelat jednoduchy skript napr. v perlu (je
i pro Windows), ktery kerningy doplni. Jen muze byt problem s kodovanim
cestiny, ale v kazde slusne ucebnici postscriptu si najdete, jak se da
zmenit kodovaci vektor. Pomoci t1utils a jednoducheho skriptu se to da
udelat. Corel je ale znam tim, ze pouziva spatne lokalizovane ceske fonty
(alespon v nekterych verzich), takze mozna budete muset prozkoumat fonty,
ktere v Corelu mate, a ty dalsi pripadne udelat stejne spatne. Pokud jde o
Word a jine programy, pak mozna existuje nejaky program pfb2ttf, ale to se
radeji zeptejte v konferenci o Windows. Metafontove zdrojaky nejspis na
ttf neprevedete, to je prilis komplikovana uloha.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz