Visici rozdelovnik ++

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Dec 15 13:43:43 CET 2004

On Wed, 15 Dec 2004, Matous Jan Fialka wrote:

> Jinak uz od detstvi trpim zvlastni poruchou: diktaty jsem mel vzdy za jedna,
> ale treba sloh obsahove take vzdy za jedna, zato sama hrubka, chybejici
> pismenka atd. Nikdy se mi to nepodarilo zcela opanovat. Nevi nekdo, co to je
> za poruchu z lekarskeho hlediska? Proste kdyz nekdo v cizich textech neudela
> chybu, ale ve vlastnich chyby dela a navic je jeste casto ani nevidi, kdyz
> si to pak po sobe cte? Ucitele mi vzdy tvrdili, ze jsem "roztekany", mozna
> to je pravda. Ale muze to take byt nejaka "diz-" porucha, ktera se mela

Muze to byt dyslexie, ale treba taky jenom neschopnost psat stejnou
rychlosti, jakou se v hlave rodi myslenky. Kdyz me napadne v jedinem
okamziku 15 normostran textu slovo od slova a musim to napsat rychleji nez
to zapomenu, pak po nekolika dnech se zhrozim, co jsem tam vlastne napsal.
Jak rikal Tomas Hala na SLT 2002: "Korektury nesmi delat sam autor."

e-mail: wagner at cesnet.cz