Jiny zpusob visiciho rozdelovniku?

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Sat Dec 11 13:53:11 CET 2004

On Sat, Dec 11, 2004 at 04:36:15AM +0100, Matous Jan Fialka wrote:
Dobry den,

> v TBN jsem se docetl, ze spojovnik, ma-li "viset" ven ze sazby pri rozdeleni
> slova, se musi predefinovat v metrikach fontu. Resp. musi se predefinovat
> ten zastupnej znak na pozici 156. Zajimalo by mne, proc se mi nedari ho
> vystrcit ven stejne jako treba tu tecku a carku? Jak na to? Proc je nutne
> zasahnout do metrik fontu u znaku na pozici 156, kdyz u tecky ani carky to
> nutne neni? Opravdu to nejde udelat bez zasahu do te metriky? Rad bych se
> tomu z ruznych duvodu vyhnul.
>
> Dekuji predem za vysvetleni cele problematiky, nemam v tom jaksi jasno, a
> [...]

Jednim tipem je prejit na pdfTeX (treba i s generovanim dvi),
a zacit vyuzivat vymozenosti primitivu \pdfprotrudechars, \lpcode a \rpcode.
To Vam umozni nezavisle na metrice definovat kolik
promile sirky standardni sirky znaku bude prostrceno
"ven z tiskoveho zrcadla", pokud se dany znak vyskytne
na levem (\lpcode) a pravem (\rpcode) okraji.

Jako uvod do problematiky si prectete clanek kol. Zyky
v poslednim Zpravodaji CSTUGu.

Krasny zbytek vikendu preje,
--ps