TeX na WIN XP

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Dec 10 10:53:05 CET 2004

On Fri, 10 Dec 2004, Ladislav Bitto wrote:

> Q-Edit nepoznam. Ako ste pisali, je to stary editor. Predpokladam, ze
> DOSovy - tak by mal ist. Ja mam ten svoj editor napisany V TURBOPASCAL5
> a chodi to bez zmeny (hlavne bleskovo - vsak ma iba 70KB, s vonkajsimy
> podpornymi programami aj cez 300KB).
>
> Jedine, co Vas moze zo zaciatku odradit - je cestina. Teda budete musiet
> "ujednotit" cestinu TeXu a editora. S tym treba trosku bojovat.

Myslim, ze existuje i windowsova verze qeditu, ale nikdy jsem ji nemel ani
nevidel. DOSovou verzi jsem pouzival i v OS/2, kolegove ji pouzivaji
(pouzivali) ve Win 95, 98, NT, 2000, XP. Prvni problem je, ze si neporadi
s dlouhymi jmeny souboru, ale pouziva nahradni DOSove jmeno, coz muze vest
ke zmateni, clovek poradne nevi, co edituje. Druhy problem je v kodovani
cestiny/slovenstiny. Windows jsou schizofrenni, v textovem rezimu (a tedy
i v DOSovych aplikacich) pouzivaji CP852, v grafickych aplikacich CP1250.
V emTeXu to neni v zasade problem, staci pouzit TCP tabulku pro DOS a
OS/2, ktera je hotova od prvopocatku CSTeXu, jen pri otevreni souboru v
Notepadu nebo jinem nativnim windowsim editoru uvidite misto pismen s
diakritikou smeti.

Kdysi hodne davno jsem kolegovi do WinNT nainstaloval emTeX, jako editor
se pouzival qedit upraveny tak, ze texovani i dviwin se spoustely nejakymi
klavesami z editoru, a chodilo to.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz