TeX na WIN XP

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Dec 10 08:02:10 CET 2004

On Thu, 9 Dec 2004, Dont Miroslav wrote:

> Nadavno tu bezela debata o emTeXu na WIN XP, na zaklade ktere
> jsem usoudil, ze bych se o nic takoveho nepokousel.

Teraz uz viem, ze je to otazka 2-3 minut. Stiahnut novy RSX.EXE a
dat ho presne tam, kde bol stary. Tot vsjo.

> Mam jednodussi
> otazku: vite nekdo o nejakem rozumnem editoru, ktery by bylo mozne
> pouzit pod XP pro TeX? Kolega v praci totiz zkusil WinShell, ktery se
> zdal dobry. Ovsem az do okamziku, kdy se v nem pokusil psat cesky.
> Po zapnuti ceske klavesnice nebylo mozne napsat \ jinak nez prepnutim
> zpet na anglickou. Tak si ovsem psani v TeXu nepredstavuji... :-)

Klavesa \ by mala byt pre kazdeho TeXsistu "svata", z kazdeho nastavenia
editora dostupna na tu istu klavesu - teda \. Takze asi najlepsie
riesenie pre Vas by bolo - zohnat dajaky klavesnicovy ovladac a nastavit
to vsetko k Vasej spokojnosti.

Ja, ked som prechadzal na slovenske pisanie v editore, tak pisanie
diakritickych znakov sa mi zdalo (hlavne velkych pismen) zlozite a po
dlhsom rozmyslani som si naprogramoval v editore jednoduchsie pisanie
po slovensky. Cele je to o tom, aby som mohol rovnakym sposobom zapisovat
anglicke a aj slovenske pismena (velke aj male). Velmi dolezite bolo aj
to, ze som vedel doprogramovat (stale rychlejsie masiny mi to uz
dovolili), aby sa mi prepla klavesnica automaticky do anglickej, ked som
v editore v "matematickom mode" - a opacne.

Dovolila mi to skutocnost, ze prakticky
nie su slovenske slova (v slovniku som nasiel iba jedno), kde sa
nevyskytne aspon jeden nediakriticky znak. Cize v kazdom slove je aspon
jeden nediakriticky znak. Pred rokmi vysiel o tom clanok v Zpravodaji.

> Pokud budu nekdy nucen se vzdat Q editoru (mladsi kolegove mozna
> ani neznaji), nevim, jak to se mnou dopadne!

Ja sa tiez drzim toho svojho editora - mam tam velke mnozstvo nastaveni,
makier....., ktore som si vypiplal po dlhych rokoch. Hlavne mam tam
"automaticke pisanie" a specialne pisanie matematiky.

Zdravi
Ladislav Bitto