LaTex v Brně

David Jez dave.jez at seznam.cz
Mon Dec 20 13:11:42 CET 2004

  Zdravim,

> A ze zdravim jeho spolupracovniky, kterym jsem TeX nekdy
> zacatkem 90. let v DPMB pomahal rozchodit, a ktery uz od te
> doby patrne prezil vymenu nekolika operacnich a DB systemu i tiskaren,
> programatoru a stale vice ci mene funguje ;-). Snad tento
> pevny bod v dnesnim postmodernim svete vydrzi i pro
> dalsi generaci/dekady.
  Jen jsem se chtel zeptat, nevi nekdo jak to nakonec dopadlo? Letmym
pohledem cestou na salinu jsem si vsiml jakychsi novych jizdnich radu,
jednim slovem popsatelnych jako katastrofa :-(. Linotypovy Arial s
ohyzdnymi akcenty nepovazuji za hezke pismo, hur se ctou a hlavne navrh
je nejaky zvlastni, titerne sikmo popsane zastavky se blbe ctou a navic
pres to obcas preleze text typu ,,zona 101`` coz je drsna chyba (mkrni
na jizdni rad autobusu 72).
  O novych radech jsem se dozvedel puvodne od znamych, kazdy clovek po
padesatce se kterym jsem mluvil mne je popsal slovy ,,takove hnusne rady
ktere se nedaji cist, nevidim na to``. Rano jsem jim musel dat za
pravdu, ony sice asi nejsou sazeny mensim stupnem pisma, ale narozdil od
puvodniho CM se toto hure cte. A ty sikmo popsane zastavky jsou opravdu
pro cteni prusvih, neprectu je ani ja kdyz se na ne divam ze vzdalenosti
deseti centimetru a vice.
  Neslo by s temi rady neco udelat? Nevim v cem jsou nyni sazeny, ale
rozhodne bych se primlouval za hezci pismo (nejlepe Computer Modern)
a hlavne rovny popis zastavek. Proste tak, aby se jizdni rady zase daly
cist a byla to takova pekna chlouba v Brne :-). Smutne prosim, smutne
koukam...

> S pozdravem,
> --ps
  S pozdravem,