Mody pre xdvi a mf a fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Aug 2 13:49:55 CEST 2004

On Mon, 2 Aug 2004, Pavol Kucerak wrote:

> Pardon, zabudol som povedat, ze samozrejme tlac z ps suboru (a jeho zobrazovanie)
> ide s pouzitim gs, ale to je asi zainteresovanym jasne..
> Ak by islo to co som sa pytal, je otazka, ako by sa riesilo zobrazovanie tlace
> na monitore v X.
> Fonty z tlaciarne neviem ci sa daju stiahnut. Mozno su k nim nejake ekvival.
> alebo nahrady... Vlastne ani neviem ci su tam nejake vyhovujuce fonty,
> ale nejake zakladne snad su.

Fonty se z tiskarny stahnout nedaji, ale casto vyrobce nabizi, ze zdarma
doda fonty pro monitor. U tiskarny byva prilozen formular, ktery staci
vyplnit a odeslat. Taky se zkuste podivat na web HP, treba tam jsou.
Nemusi to ale byt TrueType, mohou to byt fonty, ktere budou fungovat ve
Windows, ale ne v X. Abyste je mohl pouzit v sazbe, potrebujete k nim
ziskat metriky, tj. soubory tfm. Pak musite ovladaci DVI sdelit, ktere
fonty jsou v tiskarne a jak se pouzivaji. tusim, ze to bylo udelano pro HP
LaserJet, zkuste zapatrat na CTAN. Pokud byste si to chtel delat sam,
muzete pouzit z CTAN nejake obecne stavebnice ovladacu a doprogramovat to,
ale je to docela dost prace s minimalnim uzitkem.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz