problem v pfb verzich CSfontu?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Apr 20 12:25:17 CEST 2004

On Tue, 20 Apr 2004, [windows-1252] Luboš Kloc wrote:

> Zdenek Wagner wrote:
> >
> Mozna to distiller dela ve snaze optimalizovat vystup, a v te pate verzi
> to zkratka optimalizuje blbe. Neslo by to zkusit s vypnutou optimalizaci?

Optimalizace ma jiny duvod. Obsah PDF je rozlozen do objektu, ktere maji
sva referencni cisla, pomoci nichz se na ne lze odkazovat. Objekty mohou
byt v PDF kdekoliv. Kdyz potrebujete zobrazit nejakou stranku, najdete si
cisla objektu pouzitych na strance, v tabulce se najde jejich umisteni v
souboru a pak se zobrazi. Optimalizace zaridi, ze objekty potrebne pro
kazdou jednotlivou stranku jsou v souboru fyzicky umisteny pohromade.
Pokud se PDF prohlizi webovym prohlizecem, pak si Acrobat z definovaneho
mista natahne tabulku a pri pozadavku na zobrazeni konkretni stranky nacte
ze serveru jen maly usek souboru (pokud server i klient umi HTTP/1.1 a
pozadavek Range). Pokud soubor neni optimalizovan, musi se nejprve
stahnout cely soubor (protoze i ta tabulka muze byt kdekoliv uprostred).
Ma to vyznam i pri cteni z pomaleho CD a dokonce i pri cteni velkeho PDF z
HD. Kdyz jsem se ucil Gimp v OS/2 na stroji Celeron 333 MHz, 512 MB RAM, v
Acrobatu jsem mel otevrenou knihu a Gimpu a soucasne jsem mel pustene
XFree/2 s Gimpem, neslo s tim skoro pracovat. Kdyz jsem ten PDF prohnal
optimalizaci, vse se radove urychlilo.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz