problem v pfb verzich CSfontu?

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Apr 20 11:36:23 CEST 2004

Petr Olsak wrote:

> Vazeni kolegove,
>
> pokusim se vysvetlit technicke pozadi problemu (aby pripadne vlastnici
> Adobe Distileru mohli uvazovat o reklamaci) a naznacit mozne reseni.
> Omlouvam se, ze je muj e-mail ponekud delsi.

> Kdyz se podivam, jak pismenka vypadaji ve vystupu z Distileru 5,
> pak soudim, ze -274 -838 rmoveto uvnitr procedury 25 bylo totalne
> ignorovano a pouzilo se az nasledujici 175 hmoveto v hlavnim programu.

Muze pouhe ignorovani posuvu vysvetlit i dalsi efekt, o kterem jsem se
zminil vcera a ktery ilustruje prilozeny detail ze zmrsene tabulky fontu:
zatimco prekryti znaku s linkou z fonttabs zustane cerne, prekryti
znaku s akcentem je vyplneno bile. Lze pro tento efekt najit
v csfontech nejake vysvetleni?

> [...]
> aby tyto akcenty vypadaly co nejpodobneji jako v puvodnich CSfontech.
> Dale se musi zcela shodovat metrika pfb LM fontu (tj. sirky znaku) s tfm
> metrikami csfontu. To pro vetsinu znaku neni problem, citlive jsou jen
> znaky tcaron, lcaron a hlavne dcaron. Protoze tyto znaky jsou pouzivany
> jen v cestine a slovenstine, nemel by byt problem uhadat metriky techto
> znaku presne podle CSfontu.
>
> Protoze LM fonty delaji Polaci, vyuziju sve cesty na jejich BachoTeX,
> abych s nimi tyto problemy probral a dam vedet vysledek.

Vzhledem k tomu, ze v nove seste verzi distilleru se chyba neobjevuje,
je docela pravdepodobne, ze Adobe o tom vi a chybu v nove verzi
odstranilo. Takze predelavat csfonty JEN Z TOHOTO DUVODU by bylo
mozna zbytecne. Ovsem prechod na LM fonty muze mit i spoustu jinych
vyhod, takze nejsem nijak zasadne proti tomu.

> Zdravim
>
> Petr Olsak

Lubos Kloc