nestejne chovani LaTeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Apr 8 09:57:01 CEST 2004

On Thu, 8 Apr 2004 hospodka at FELD.CVUT.CZ wrote:

> [...]
> dokumentu:
>
> \renewcommand\normalsize{%
>    \@setfontsize\normalsize\@xpt\@xiipt
>    \abovedisplayskip 0\p@ \@plus\p@ \@minus\p@
>    \abovedisplayshortskip -4\p@ \@plus\p@ \@minus\p@
>    \belowdisplayshortskip 5\p@ \@plus2\p@ \@minus2\p@
>    \belowdisplayskip 8\p@ \@plus2\p@ \@minus2\p@
>    \let\@listi\@listI}%
>
> Nevim co by na to melo jeste vliv. Prekladam to csLaTeXem z instalace TeXLive 6
> pro win. Samozrejme mohu tyto rozmery pokusne menit, az dostanu stejne
> rozlamane stranky, ale ... to je az ta krajni cesta.

report.sy neni LaTeX2e, ale 2.09. V nem se makro \normalsize chovalo
trochu jinak. V kazdem pripade zmeny vertikalnich mezer nastanou az PO
volani \normalsize. Bohuzel \normalsize bylo optimalizovano, takze se
provedlo pouze v pripade, ze aktualni nastavena velikost pisma byla jina.
Proto ze v manualech (i v LaTeXove kucharce) psalo, ze musite explicitne
napsat \small \normalsize. V soucasne dobe to jiz (pokud se nemylim)
neplati. Pokud tedy ve starem dokumentu nebylo \small \normalsize, pak se
obavam, ze ke zmene vertikalnich mezer bud nedoslo vubec, nebo nekdy
pozdeji v dokumentu. Pak Vam nezbyde, nez najit misto, kde se bud
explicitne (nebo v ramci rozvoje nejakeho makra) vyskytuje \normalsize v
dobe, kdy je nastavena jina aktualni velikost, a teprve tam vlozit
zmenenou definici. Znamena to vsak projit stary zdrojak LaTeXu --
vnitrnosti se meni, sice tak, aby to neovlivnilo dokumentovana chovani,
ale pokud chybelo \small \normalsize, pak ta zmena definice nevyhovovala
manualu...

> Nenapada nekoho, co bych mel jeste zkontrolovat, nastavit, ... (puvodni
> instalaci bych byl schopen sehnat)?
>
> Jeste bych se chtel zeptat na program pstops, ktery mam pro DOS a ktery ve
> winxp nefunguje. Hledal jsem na CTANu,

Program pstops je v baliku psutils. DOSova verze nebude fungovat, protoze
pouziva jiny pametovy model nez Windows. Musel byste si nainstalovat RSX,
ale nevim, zda chodi RSX v XP.

> ale nic takoveho tam neni. Nevi nekdo, kde by se tento program nechal pro winxp
> sehnat?
>
>                              Jiri Hospodka

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz